‘GELECEK’ GELDİ. ŞİMDİ MARKALARIN AYAKTA KALMASI İÇİN HAREKETE GEÇME ZAMANI
Tüketici alışkanlıkları değişiyor. Yaşadığımız bu pandemi sadece şimdi değil, sonsuza kadar tüketici alışkanlıklarını değiştiriyor. Yeni dönemde tüketicinin satın alma yolculuğu, tüketici talepleri, karar verme kriterleri değişiyor. Dolayısıyla pazarlama, satış ve iletişim faaliyetleri de değişmek zorunda kalıyor.
McKinsey’in Haziran 2020 – How Covid is changing consumer behaviour raporuna göre öncelikle markalar tüketim düşüşlerine hazırlanmalılar…
Bu dönemi minimum hasarla geçirmek için şirketler önümüzdeki dönemi çok iyi okumalı ve tüm satış, pazarlama ve ar-ge güçlerini buna göre planlamalılar. Çünkü tüketicinin karar verme ve satın alma yolculuğu değişti. Aslına bakarsanız sadece karar verme ve satın alma yolculuğu değişmedi. Tüketicinin tüm hayatı değişti ve hala değişmekte. Tüketicin hayatında her şey uzun soluklu bir şekilde değişiyor, yeniden tasarlanıyor ve yeniden şekilleniyor. Bu da şirketlere bu ‘Yeni Normal’i şekillendirmeye katkıda bulunma imkanı sağlıyor. Yani markalar bu değişimi fırsata çevirebilirlerse bu dönemden oldukça güçlü çıkabilirler ve bu değişime imzalarını atabilirler.
Yine aynı rapora göre sadece tüketici alışkanlıklarında değil hayatın 8 alanında yeni davranışların ortaya çıktığını görüyoruz. Örneğin e ticarette artış, marka tercihlerinin değişmesi, müşteri sadakatinde güvenilirlik değerinin çok daha fazla belirginleşmesi, daha yüksek işsizlik beklentisi gibi)

